Jeszcze nie tak dawno informowaliśmy, że ekipy mocno starają się ograniczyć do minimum czas postoju w boksach. W związku z zakazem tankowania podczas wyścigów czas postoju na stanowisku serwisowym w tym sezonie będzie ograniczony jedynie poprzez szybkość zmiany kół.
Podczas przedsezonowych testów wszystkie ekipy ćwiczył pit stopy, jak również testowały nowe, lżejsze i szybsze urządzenia mające usprawnić procedurę zjazdów do alei serwisowej.Zespół Williams przyznał się, że najlepszy wynik jaki osiągnął podczas próby zmiany czterech kół wynosił 2,84 sekundy, zespół Renault także poinformował, że mechanicy uporali się z tym zadaniem w 2,8 sekundy.
Christian Horner, szef zespołu Red Bull poszedł jednak o krok dalej i zapowiedział, że w tym sezonie czasy pit stopów zejdą poniżej 2 sekund. W mediach pojawił się także nieoficjalny rekord ekipy, która cztery koła miała zmienić w czasie 1,8 sekundy.
„Wykonaliśmy pit stop poniżej 2 sekund” mówił w wywiadzie dla gazety Mirror Horner. „Są absolutnie szybkie. Chłopaki zacięcie trenowali przez całą zimę. Podczas przygotowań zrzucili wagę i stali się sprawniejsi. Od listopada ćwiczyli na siłowni każdego dnia od 12 do 16.”
„Zawsze byliśmy szybcy, ale teraz mieliśmy bardziej naukowe podejście do tego tematu.”
Trzeba jednak pamiętać, że podczas wyścigu na mechanikach zmieniających koła będzie ciężyła spora presja. Jakie wyniki osiągną poszczególne zespoły przekonamy się już w przyszłą niedzielę.
07.03.2010 19:41
0
Będę się śmiał, jeśli na zawalą coś na pierwszym pit-stopie w Bahrajnie, bo się za bardzo zestresują tym czasem zmiany kół :P.
07.03.2010 19:42
0
Ciekawe czyi mechanicy będą w nowym sezonie zaliczali najwięcej wtop, zwykle brylowało Ferrari i Renault.
07.03.2010 19:43
0
Oby im te setne sekundy nie wyszły bokiem jak zle koło przykręcą czy cos takiego i z 2 sek zrobi się 22 alebo kierowca nie dojedzie do mety.
07.03.2010 19:52
0
lol... :D
07.03.2010 19:53
0
będą szybsi niż mrugnięcie oka :P
07.03.2010 19:55
0
Co siłownia ma do tych pit stopów. Co oni nie mogli unieść kół? dziwne to dla mnie a widziałem filmik na confidential i tam jakoś nie szło za szybko. Lubie Hornera ale tu coś pieprzy. Siłownia to rozumiem ale pod kulturyste a ze zwinnością wiąże sie coś innego. No chyba ze chłopaki mają zatargi z jakimis ekipami i się chca odgryść jak kibole angielscy. Tylko niech nie celują w Torro rosso bo nie bedą wiedzieć kogo bić
07.03.2010 19:55
0
Lepiej zmienic kola w 3sek i zrobic to dokladnie niz w 1,8sek i czegos nie dokrecic czy cos w tym rodzaju. Ale to ludzie wytrenowanie w swym fachu wiec mysle ze nie będzie duzych problemow. Zobaczymy kto będzie krolem pit stopu
07.03.2010 19:59
0
6. murmunder kolko wazy 18 kg wraz z opona z tego co pamietam, sprobuj tak sobie podniesc baniaczek z woda pare razy i dokladnie wcelowac nim w os ;-)
07.03.2010 19:59
0
te 18 kg byc moze przesadzone, nie sprawdzalem...
07.03.2010 19:59
0
jakos mi sie w to nie chce wierzyc....
07.03.2010 20:06
0
masa kola oscyluje miedzy 9 a 10 kg :D
07.03.2010 20:08
0
Jak w warunkach wyścigowych ta operacja zamknie się w trzech sekundach to już zespół będzie super, ale myślę ze większość wymian laczków to będzie w przedziale 3,5 - 4 sek. i też żadnego obciachu nie będzie. Przypominając sobie z poprzednich sezonów pit stopy tylko z wymianę kół (bez tankowania ) to operacja trwała od 4,5 do 5,5 sekundy więc niech nikt nie liczy że ta wymiana w stresie i pełnej odpowiedzialności za los całego teamu będzie tak błyskawiczna, bo się może skończyć jak wspomniał wyżej @3. Szybszy
07.03.2010 20:09
0
to jest niemożliwe, żeby zmienić koła w 1,8... weźcie sobie stoper u puśćcie... Przecież 1,8 to jest tak szybko, że co najwyżej mogą zdjąć koła i wziąć drugie w łape, ale z przykręceniem? To raczej zagranie... Może bolid nie ma osiągów więc robią minę do złej gry "zmieniamy koła w 1s"...
07.03.2010 20:13
0
A mnie interesuje: czy ktoś wie kto będzie komentował F1 w Polsacie w tym sezonie? Czy wróci Mikołaj Sokół i czy komentatorzy Polsatu będą jeździć na wyścigi?
07.03.2010 20:23
0
@11. Podczas imprezy BMW w Polsce miałem okazję zmieniać takie koła i podpisze się po tym co napisałeś, waga ok 10kg, dla normalnego zdrowego faceta zmiana nie powinna stanowić problemu. Z drugiej strony to przecież F1 a więc sport w którym się liczą nie sekundy ale tysięczne.
07.03.2010 20:25
0
14.Renault F1 Team Sokół raczej nie wróci, a kto będzie komentować to nie wiem, bo jak Borowczyk to ja już wolę wyłączyć dźwięki, bo jak on komentuje to szkoda słuchać, żal mi Sokoła, chłop znał się na F1, a nie tak jak Borowczyk który powie tylko"yy,aa, dobrze Kubica".
07.03.2010 20:34
0
he he he to ja już wiem na co będę czekał w pierwszym GP --->>> pit stop Red Bulla, duża uwaga i spostrzegawczość będzie wymagana....
07.03.2010 20:41
0
byle do piątku ;)
07.03.2010 20:47
0
To jakaś bzdura, ale w biegu to jest możliwe.
07.03.2010 20:50
0
Muszę przyznać, że coraz mniej sympatii mam dla Red Bulla. Wszystko przez ostatnie wypowiedzi Hornera. Jego zbytnia pewność siebie drażni mnie. Niby wspominał, że nie lekceważą rywali, ale czasami wypowiada się tak jakby tytuł należał im się "jak psu zupa".
07.03.2010 20:56
0
Niech trenuja, moze red bulle beda mialy zmieniane kola w czasie jazdy .
07.03.2010 21:01
0
Hehe, a na wyścigu popuszczą w gacie i wykonają stopa w czasie 6-7s.
07.03.2010 21:06
0
poniżej 2 sekund jest niewykonalne !
07.03.2010 21:11
0
To jest jakaś brednia. Nie wydaje mi się, żeby ktoś zszedł w wyścigu poniżej 3sek, a co dopiero poniżej 2sek. Sami pomyślcie, jakie czynności wchodzą w zmianę kół: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: To jest jakaś brednia. Nie wydaje mi się, żeby ktoś zszedł w wyścigu poniżej 3sek, a co dopiero poniżej 2sek. Sami pomyślcie, jakie czynności wchodzą w zmianę kół: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu: 0,2sek - czas reakcji po podjechaniu bolidu 2. Odkręcenie kół 0,5sek - tyle może trwać włożenie urządzenia odkręcającego i sama czynność odkręcania 3. Ściągnięcie kół - 0,4 sek - wyjęcie koła, odsunięcie się z oponą na odległość pozwalającą założenie koła koledze. 4. Założenie nowych kół - 0,6 sek, ciężej trafić niż ściągnąć koło, więc czas nieco większy 5. Przykręcenie kół - 0,6sek. włożenie urządzenia dokręcającego + sama czynność 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. - 0,3 sek, bo bolid ma swoją szerokość, gdzie koleś z podnośnikiem musi przebiec Jeżeli by tak było czas by wyszedł k 2,6 sek i jak dla mnie nie ma szans na czas mniejszy, a ten byłby rewelacyjny! I tyle w temacie, choć i tak nie sądzę, by ktoś taki wykonał!
07.03.2010 21:12
0
Co za bzdura. Nie ma takiej możliwości żeby zmienić koła w 1,8 s. Niech sobie ćwiczą i 10 lat ale i tak nigdy w to nie uwierze. W 1.8 s to sobie Horner może bąka puścić najwyżej
07.03.2010 21:12
0
Przepraszam za poprzedni post, ale coś mi się za dużo skopiowało... Poniżej jeszcze raz, tylko to co trzeba! Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu: 0,2sek - czas reakcji po podjechaniu bolidu 2. Odkręcenie kół 0,5sek - tyle może trwać włożenie urządzenia odkręcającego i sama czynność odkręcania 3. Ściągnięcie kół - 0,4 sek - wyjęcie koła, odsunięcie się z oponą na odległość pozwalającą założenie koła koledze. 4. Założenie nowych kół - 0,6 sek, ciężej trafić niż ściągnąć koło, więc czas nieco większy 5. Przykręcenie kół - 0,6sek. włożenie urządzenia dokręcającego + sama czynność 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. - 0,3 sek, bo bolid ma swoją szerokość, gdzie koleś z podnośnikiem musi przebiec Jeżeli by tak było czas by wyszedł k 2,6 sek i jak dla mnie nie ma szans na czas mniejszy, a ten byłby rewelacyjny! I tyle w temacie, choć i tak nie sądzę, by ktoś taki wykonał!
07.03.2010 21:13
0
"mieliśmy bardziej naukowe podejście do tego tematu" Naukowe podejście do zmiany kół ;) Różnice czasu przy zmianie kół będą miały tylko znaczenie podczas jednoczesnych postojów kilku bolidów, a w tym sezonie wiele bolidów może zjeżdżać na tym samym okrążeniu więc będzie ciekawie i podczas zmiany(ciśnienie na mechanikach) i podczas wyjazdów, pewnie kilka razy więcej obejrzymy przepychanki na wyjazdach.
07.03.2010 21:14
0
nie ma szans nawet na zmiane 2 sekundową.. pozdro. chyba ze na aleje serwisowa Red Bull wjedzie juz bez kól to wtedy tak :D
07.03.2010 21:14
0
tak a za 2 dni jakis inny team powie ze zmienia koła w 1 sekunde a w wyścigu okaże sie ze wszystkim zajmie to około 4 sekund
07.03.2010 21:18
0
Podczas przedsezonowych testów wszystkie ekipy ćwiczył pit stopy, ??? raczej ćwiczyły pit stopy :) Też mi się wydaje że zejście poniżej 3 sekund graniczy z cudem.
07.03.2010 21:21
0
@14 Renault F1 Team Kiedyś widziałem zapowiedź relacji sportowych w Polsacie Sport i wspomnieli, że Sokół wraca. Niestety tylko raz słuszałem, więc równie dobrze mogło mię się zdawać, że słyszę to, co chciałbym usłyszeć. Jak nie bęzie Sokoła, to znowu lipa. Andrzeja komenty znam i wiem gdzie jest mute w pilocie. Włodek pewnie znowu pojedzie z tekstem: Już jest gorąca atmosfera, emocje ogromne, a wyścig dopiero przed nami. Aby uspokoić swoje nerwy, ochłonąć na chwilę proponuję usiąść wygodnie w fotelu i wziąć udział w naszym konkursie sms.
07.03.2010 21:22
0
Red Bull ostatnio mnie bardzo denerwuje... i nie życze im sukcesów w sezonie 2010
07.03.2010 21:26
0
A co do zmiany kół. To raczej nie możliwe. Szkoda mi szczerze BMW, bo w tamtym sezonie nawet na 2 krotnie dłuższym stopie zamienili koła. Teraz może być tak co wyścig z powodu krótszego czasu na zmianę.
07.03.2010 21:30
0
a dlaczego Sokoła nie ma ?
07.03.2010 21:36
0
Na innym portalu czytałem ze Kochanski pojechal testowac ze swoim zespolem na Imole po czym od razu ma sie udac do Bahrajnu komentowaC wyscig.
07.03.2010 21:39
0
Nie ma się co podniecać. Średni czas to będzie około 4 sekund. Wpiszcie sobie na youtube red bull pit stop practice barcelona i sami zobaczcie;-)
07.03.2010 21:41
0
dlaczego niemożliwe, zdjeli stare w 1,8 s ale zapomnieli założyć nowych i rekord gotowy!!!!!!!!!!!!
07.03.2010 21:41
0
Nie wierzę w te 1,8 sekundy;-) 3 sekundy uwierzę, ale poniżej 2 sekund nie daję nikomu szans;-)
07.03.2010 21:52
0
wierzcie lub nie. ale niejednemu z was opadnie kopara jak zobaczycie to w praniu. w poprzednik sezonie nie bylo cisnienia w sprawie zmiany kol bo tankowanie trwalo dluzej. teraz po wielomiesiecznych treningach mocno wierze, ze beda to zmieniac na tyle szybko, ze zaden z was w tym czasie nie zdarzy otworzyc bagaznika w swoim aucie w celu wyjecia kola zapasowego :) pisze o schyleniu sie pod siedzenie i zwolnienie tylnej klapy reka, chyba ze pocwiczycie :]
07.03.2010 21:52
0
Usunięty
07.03.2010 21:54
0
WOW
07.03.2010 22:05
0
36. matibak faktycznie , za każdym razem powyżej 4 sekund....i tak to pewnie będzie w czasie wyścigów wyglądać...
07.03.2010 22:11
0
hmmm z tego co pamietam to najszybsza zmiana kol trwala okolo 2,5 sekundy (moge sie mylic o 0.99 sekundy) jakos trudno mi uwierzyc zeby mechanicy zeszli do czasu 1,8s jesli tak bylo to kazda czynnosc musiala zostac wykonana w 0,45s. ciekawe jest tez to czy czas byl liczony od zalozenia klucza na srube czy od zatrzymania sie samochodu w boksie.watpie zeby jakis zespol zszedl ponizej 2,3s a co dopiero 1,8s ale jesli tak jest to chlopaki szybciej zmieniaja kola niz bolid przyspiesza do setki chcialbym to zobaczyc na filmie i bede sie uwaznie przygladal podczas wyscigu :) moim zdaniem beda mieli spore problemy zeby zmiescic sie w 2,5s. no i jeszcze jedna kwestia, czy klucz jest w stanie tak szybko odkrecic srube na kole, zwlaszcza na rozgrzanym kole (rozszerzalnosc cieplna).
07.03.2010 22:11
0
Chłopaki z dzielnicy zrobią to w 0,54 sek i jeszcze nawoskują bryczkę...
07.03.2010 22:22
0
Może chodziło o samą wymianę kół, nie licząc podniesienia bolidu i jego opuszczenia. Choć i to też mało prawdopodobne. Ale realnie licząc, pełny czas od zatrzymania się bolidu do ruszenia po wymianie kół- to z pewnością będzie jakieś 3-4 sekundy.
07.03.2010 22:27
0
Te 1,8 s to pewnie od jakiegoś momentu pit stopu tak jak mówi @45 leo_ ... ale nie wiem... Nie podoba mi się Red Bull.... Poza tym, wolałbym żeby Webber był tym lepszym a nie Vettel jesli RB ma coś zdobywać w 2010 roku.... Ale wiem, że to pobożne życzenia. Niemiec jeździ lepiej.
07.03.2010 22:42
0
40. Testowac beda . On ma zamiar opuscic testy na Imoli by udac sie do Bahrajnu. Po powrocie z Bahrajnu jada do Finlandii
07.03.2010 22:59
0
dzeku7777: Ano, też o wiele bardziej przepadam za Webberem - facet się nie wywyższa, nie gada głupot i ma dobre tempo wyścigowe - i tak naprawdę wcale nie miał dużej straty do Vettela w zeszłym sezonie, zaczęła się ona mocniej pogłębiać gdy zespół postawił na jednego kierowcę. Jeżeli 2010 będzie wynagradzać tym, którzy mają mniej narwany styl jazdy... Mark na miszcza! :D
07.03.2010 23:07
0
Teraz będe myślał całą noc, jaką to metodę naukową zastosowali... może bolid będzie wirował?:) Koła same odlecą, po czym nagle zatrzyma się i wytworzone podciśnienie zassa koła i przykręci śrubki... Albo bolid będzie miał po dwie osie z przodu i z tyłu i jeden mechanik będzie ściągał jedno koło, a dwóch następnych zakładało nowe w tym samym czasei:)
07.03.2010 23:16
0
Chyba ze maja jakieś nakrętki co się same zakręcają i odkręcają
JOKE
07.03.2010 23:25
0
htt p://www.youtube.com/watch?v=Q4fjd0_Ckgw :)
07.03.2010 23:31
0
Jaja se robią z tym czasem 1,8 s. Na filmie to robią z 3 razy dłużej...
07.03.2010 23:41
0
Hahahaaaa... ale jaja!Moze tak 0,18s?
07.03.2010 23:41
0
taa napewno ponizej 2 sek to chyba sebek wyjedzie z pita na 2 kolkach hahaha, niewykonalne w wyscigu na treningu moze...
07.03.2010 23:44
0
W 2,8 sekundy uwierzę, ale wszystko co mniej od 2,5 sekund to już nie.
07.03.2010 23:48
0
Koła pompują Redbullem więc dostają skrzydeł - skoro świnie mogą latać to koła też :) A może mechanicy piją dużo tego trunku i dostają taaaaaaaaaaakich skrzydeł :) A w siłownie nie wierzcie - to był klub GoGo z reklamy :D
07.03.2010 23:49
0
jakie 2 sekundy na youtubie pokazali hahah 7-12 sekund hyhy polewke miałem jak obejrzałem te ich 2 sekundy:):):) wpiszcie - red bull pit stop practice barcelona
07.03.2010 23:53
0
weźcie pod uwagę, że koła można odkręcać i podnosić bolid w tym samym czasie, to samo z przykręcaniem, tylko na wymianę kół będzie na chwilę na podnośniku, przykręcanie/odrkęcanie będzie synchroniczne z opuszczaniem/podnoszeniem bolidu.
08.03.2010 00:32
0
Nie liczy się szybko a dobrze. Każda kobieta mi to mówi:P
08.03.2010 02:29
0
Jeśli zamiast mechaników mają Turbodymomena w pit stopie , to jestem w stanie uwierzyć w te niecałe 2 sekundy ....
08.03.2010 06:04
0
pit stop Luiggi & Guido ;)
08.03.2010 07:02
0
ciekawe czy tak naprawde było
08.03.2010 07:10
0
Boję się trochę tego sezonu. Taka presja sprzyja błędom, a te wypadkom, które w F1 potrafią być tragiczne.
08.03.2010 07:24
0
Jakby to powiedzieć, to będą kolejne dane do statystyk wyścigu. Zdaje się ze w DTM-ach zmiana kół to coś w ok. 3,5 sek niby dużo ale ilu tam mechaników pracuje a ilu w F1??? !!!. Ponadto i tak najbardziej liczy się cały przejazd przez pitlane, cóż z tego że się chłopaki wyrobią z kolami w 2 sek jak kierowca zle podjedzie do podnośnika, zatnie sie klucz, pomylą koła, Ktoś z wcześniejszych stanowisk wyjedzie na pit lane i trzeba Go puścić itd. o nie dokręconych kołach nawet nie wspominam. Te zmiany kół to będą fajnie w TV wyglądały, kibice na torze nawet nie będą mieli pojęcia w czym rzecz a w ogólnym czasie mogą nie mieć żadnego wpływu. P.S. Najważniejsze że do pierwszego treningu pozostało 96 godzin i 30-ści kilka minut.
08.03.2010 08:33
0
powinni wprowadzić tylko jednego mechanika do zmiany kół ,wtedy ta siłownia może miałaby sens.
08.03.2010 08:50
0
Po zimowym śnie i ja budzę się , aby zobaczyć nową F1 z dużymi zmianami. To ciekawe - mimo skandali, bezsensownych czasami zmian przepisów, bankructw, oszustw - to nadal pasjonujące mnie widowisko i światek. Baardzo ciekawie się zapowiada.
08.03.2010 09:34
0
Usunięty
08.03.2010 09:46
0
Jeszcze się okaże,że Red Bull zmienia koła podczas przejazdu przez aleje,bez zatrzymania sie :) jakoś niechce mi się w to wierzyć,że w takim czasie zmieniają opony !!!
08.03.2010 10:01
0
wydaje mi sie że ten czas 1,8s może być realny ale na bolidzie stojacym już nieruchomo no ale w warunkach wyscigu to raczej nie realne
08.03.2010 10:06
0
nie ma mowy!!!!! żaden zespół w tym sezonie nie zejdzie na GP ponizej 3 sek!!!!!!!
08.03.2010 10:16
0
tak sobie pomyślałem ,może oni nie używają kluczy i zakrętek a koła w RBR są na zatrzaski HeHeHe 1,8 s to się niemorze udać bez zatrzymania stopera na 1s w trakcie pomiaru być może mają jakieś stopery na baterie słoneczne a pomairy w nocy robili i z tąd ten wynik :-)
08.03.2010 11:38
0
51. rafikc92 - średni czas tych pitstopów od zatrzymania bolidu do ruszenia kół po opuszczeniu podnośnika to wg. mojego stopera ok. 4.6 s (odejmijmy 0.2 s na opóźnienie reakcji). Może oni (RBR) liczą czas od usunięcia koła z osi do wsunięcia nowego koła na oś - to byłoby bardzo prawdopodobne. :)
08.03.2010 12:13
0
Pozostaje się zgodzić z powyższymi wypowiedziami, mimo, że mocowania kół i cały osprzęt do podnoszenia samochodu będzie znacznie odbiegał od ubiegłorocznych urządzeń, to jednak zmiana kół poniżej 2 sec. jest raczej nierealna.
08.03.2010 12:23
0
Dokładnie tak samo mi wyszły pomiary z Barcelony. Czas zmian kół od momentu zatrzymania bolidy w Pitstopie to ok 5 sek. a zmiana koła od momentu zaczęcia odkręcania do końca przykręcenia to ok 3 sek więc gdzie te 1,8 .Raczej mało realne a poza tym ciekawe na ile bezpieczne bo niedokręcenie koła wiadomo czym się kończy pamiętając choćby Renault w zeszłym sezonie.
08.03.2010 13:29
0
chyba że planują założyć "bliżniaki" to wtedy dzieląc przez dwa osiągnęliby taki wynik
08.03.2010 13:50
0
nie trzeba nic odkręcać,ani przykręcać.Wystarczy jeden guzik.Tak działają najnowocześniejsze elektromagnesy.Poniżej dwóch sekund jest to możliwe
08.03.2010 14:07
0
@76. ReX - mam nadzieję, że żartujesz, bo po co do obsługi elektromagnesów klucze nasadowe napędzane pneumatycznie?
08.03.2010 16:14
0
dziwna sprawa ...troche szybko to im wyszło w porównaniu do tych wymian: ht tp://www .youtube. com/watch?v=lK8bcHtyJy0
08.03.2010 17:17
0
No cóż skoro nie pozostaje nic innego jak zatrudnić Pudziana Band wraz z kolegami - który przy melodii własnej kompozycji "Stawaj na Tor!!!" wymieni opony bez podnośników i nakrętek. Wyglądać to będzie mniej więcej tak: dwóch strongmanów podnosi bolid - w czasie ruchu w górę czterech ściąga opony ( nie używając kluczy ) po czym w czasie ruchu w dół następni zakładają koła zaciskając tuleje na piastach - wszystko oczywiście gołymi rączkami. Szacowany czas wymiany to ok. 1,15-1,17sek. Z Red Bulla zrobił się straszny balon jakiś taki, oby powietrze z nich uchodziło wolniej niż w 1,8 sek.
08.03.2010 17:25
0
a^propos elektromagnesu to nie chciałbym jechać takim bolidem powiedzmy 200km/godz. w którym wysiadł prąd!
08.03.2010 18:31
0
w 1,8 sekundy to najwyżej mogą koła ściągnąć, i to też będzie za mało...
09.03.2010 01:11
0
marketing, marketing, marketing, marketing... zieeef... to marketing! chłopaki ostro trenowali i może faktycznei raz zeszli "na sucho" na stojacym bolidzie poniżej 2 sekund - ale nie na torze gdzie bolid pojeżdża i samo podniesienie go i opuszczenie zajmie te 1,8 sekundy - no chyba, że jakieś sprytne nowe patenty mają ;) tak czy siak 1,8 sekundy to rekord więc pewnie średni czas to jakieś 3 sekundy i tylko czasami będzie można zobaczyć jakis szybszy pitstop ;) w granicach 4 sekund pitstop to już na początku lat 90-tych nie było nic nadzwyczajnego - więc teraz 3 sekundy to taka norma powinna być - a skoro 3 sekundy norma to pewnie rekordy będą dwie sekundy z jakimś hakiem ;) 2,5 już się wydaje kosmosem ale 1,8 to ja nie wiem jak możliwe - więc myślę marketingu w tym sporo...
09.03.2010 07:28
0
Wydaje mi się, że sama wymiana ogumienia, może dać zysk czasu maksymalnie ok 1s. Ważniejsze w tym roku będzie, ile razy w czasie wyścigu trzeba to zrobić. Przejazd przez aleję serwisową zajmuje duuuuuużo więcej czasu.............. Trzeba będzie szukać kompromisu, pomiędzy stylem jazdy, a ilością wizyt na wymianę ogumienia. To będzie jak gra w szachy............
09.03.2010 17:49
0
to się chłopaki starają
09.03.2010 19:59
0
@ 80. sever; 76. ReX; wg mnie to bajka, ale teoretyczne - czemu nie. i wystarczy, że np kiefy elektomagnes jest wylaczony to "jakieś bolce" wystają, a kiedy pojawia się napięcie to "zaczepy" się chowają.. w wielu urządzeniach jest taki patent, ale tu jakoś tego nie widzię..
09.03.2010 20:00
0
* np kiedy*
16.01.2011 12:00
0
Hah! Jaki Borat... :D
16.01.2011 13:32
0
Bardziej Mario z pegasusa.
16.01.2011 14:03
0
ferdek alonso...
17.01.2011 14:05
0
SUPER MARIO BROS :P
17.01.2011 17:34
0
Ale naleśnik
17.01.2011 20:07
0
Jak zarośnięty ;d
19.01.2011 16:52
0
alonzi fonzi teraz to wygladaj...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się